• Євангельські християни баптисти сповідують єдиного живого Бога в трьох особах, Творця всього видимого і невидимого і шанують Слово Боже Біблію як Боже одкровення.
  • Найменування баптист походить від грецького слова баптидзо, що означає хрещу, занурюю, або хрещений за вірою. Церкви нашого братства складають віруючі люди, які будують своє життя на основі особистої віри, згідно з вченням Христа. Історія влаштування церков сягає першоапостольської церкви. Як відомо, перша церква в Єрусалимі народилася в день зішестя Святого Духа на апостолів і з ними. Того дня охоче прийняли слово свідчення апостола Петра «хрестилися і приєдналося… душ близько трьох тисяч» – Дії. 2,41. Таким чином, і здійснилося пророче пророцтво Христа: «Я створю Церкву Мою, і брама пекла не здолають її» – Мф. 16,18. З часу перших християн Євангелія про Христа розп’ятого, яке є «силою Божою» для спасіння кожного віруючого – 1 Кор. 1,18, – довірено церкви.
  • Євангельські християни баптисти сповідують спільне священство. У Новому Завіті встановлено звання служителів церкви: єпископи чи пресвітери, диякони та інші. Назва “царське священство”, “священик Бога і Христа” – 1 Пет. 2,9; От.20,6 належить до всіх членів Церкви Христа.
  • Євангельські християни баптисти не визнають необхідності збереження спадкоємності від апостолів при висвяченні. Для них головне, щоб Церква була наступницею духу, вчення та життя Ісуса Христа та апостольської церкви. «Важливо не спадкоємство, а володіння цим благом» (В. Г. Павлов).
  • Єдиним авторитетом у питаннях віри визнається Біблія – Слово Боже. Основою нашого віросповідання є переконання в тому, що у відносинах людини з Богом головним є віра в Ісуса Христа як особистого Спасителя та Господа.

Євангельські християни баптисти визнають, що до звернення до Бога людина духовно мертва за своїми гріхами і злочинами, але через відроджувальну дію благодаті Божої вона отримує нове життя. Наша віра ґрунтується на свідченні євангелії про смерть і воскресіння Христа, «який відданий за наші гріхи і воскрес для виправдання нашого» – Рим.4, 25.

  • На підставі Святого Письма євангельські християни баптисти вірять, що Бог є любов «Любов пізнали ми в тому, що Він поклав душу Свою за нас» – 1Ін.З,16. Любов Божа спалахує в серцях викуплених любов у відповідь до Нього.
  • Євангельські християни баптисти вірять, що дар прощення і вічного життя пропонується всім людям без винятку, незалежно від їхніх достоїнств. Спасительна благодать дається нам даром, за вірою в те, що Христос викупив нас від гріха і смерті Своєю кров’ю Рим. 3, 24 -25. Спаситель прийняв на Себе заслужену нами відплату за гріх і дарував нам вічне життя – 1Ін.5, 11; Пет. 3, 18.
  • Євангельські християни баптисти вірять у духовне народження – Ін. 1,13, – відродження, або народження згори, в оновлюючу дію Святого Духа в тих, хто прийняв спокутну жертву Христа. «Народжене від плоті є тілом, а народжене від Духа є дух» – Ін.3,6. Через покаяння і народження понад кожна людина входить у спілкування з Господом і стає початком нового творіння – Як. 1,18; 2 Кор.5, 17. Духовне народження передує хрещенню та прилученню до помісної церкви. Церква євангелією є зборами віруючих, народжених від Духа Святого, тобто дітей Божих. Відродження людини, таким чином, є єдиною підставою для хрещення та приєднання до Церкви, яка є Христовим тілом.
  • Віруючий приймає хрещення за вірою в ім’я Отця і Сина і Святого Духа через занурення у воду як знак відродження, він дає обіцянку Богові доброї совісті, тобто вступає в заповіт з Ним. Виконання цієї обіцянки представляє щоденний духовно – моральний подвиг, очищення серця та совісті у світлі Святого Письма – Дії. 11, 27-32, 2 Кор. 13:5.
  • Євангельські християни баптисти визнають свободу совісті всім людей. Держава не повинна втручатися у внутрішнє життя церкви, а церква не повинна користуватися її підтримкою, тобто повинна дотримуватися принципу відокремлення церкви від держави. У той же час євангельські християни – баптисти ніколи не визнавали анархії, ґрунтуючись на словах Євангелія: «Немає влади не від Бога, а існуюча влада від Бога встановлена» – Рим. 13, 1-4.

Всесвітній союз баптистів на Всесвітньому конгресі в 1905 р. прийняв як основу теологічної єдності наступні сім біблійних принципів:

  • Святе Письмо, книги Старого і Нового Завітів (канонічні) є основою Віровчення;
  • Церква повинна складатись виключно з відроджених людей;
  • Заповіді про хрищення та Вечір Господній також належать відродженим людям.
  • Незалежність кожної помісної церкви.
  • Рівноправність усіх членів помісної церкви.
  • Свобода совісті для всіх (свої стосунки з Богом та церквою людина будує на добровільній основі).
  • Відділення церкви від держави.